lördag 31 januari 2009

Huset och jag


Jag kommer precis från mitt bygge. Har suttit där på en hög med lecablock i över en timma. Jag njuter. Det är häftigt. Har suttit där och planerat och försökt se framför mig hur det kommer att bli. Sopat lite och rullat ihop sladdar. Det är varmt och gott, fläktarna vrålar ut värme och jag vågar inte tänka på hur mycket ström dom drar i mitt något otäta hus. Nästa vecka kommer fönstren och så ska dom börja mura upp inneväggarna. Plåt på taket. Just nu är tydligen huset som ett korthus, inget som stagar upp det så det får fasen inte börja blåsa. Och det pirrar i min mage. Pengarna rullar och det är svårt att ha koll på allt. Sitter och går igenom fakturor och försöker veta var bjälklag, råspont, Paroc och kertobalkar hör hemma i underlagen. Men jag är lite stolt över mig själv, tycker faktiskt att jag är ganska modig eller så är jag bara galen. Kanske sitter i en liten 2:a med hästalån om nåt år fast då har jag i alla fall lärt mig nåt...

Inga kommentarer: