fredag 23 januari 2009

En ljuvlig fredagskväll mitt i januari

Precis nu sitter jag och njuter av en grym Kent-låt i mina öron som jag har laddat ner gratis på Kent.nu. På drift. Repeat. Repeat. Åhh så bra. Och jag mår bra. Mätt i magen. Båda mina vackra barn hemma som dessutom är på ett strålande humör. Malin spelar elriff och övar inför sin första spelning. En bit kvar till Kent-nivå men hon är trots det bättre än Kent i mina modersöron. Johanna bad mig nudda luggen med en sax och blev nöjd över resultatet. Vi har pratat djupa grejer och vi tycker om varandra. Nu nyper jag mig i armen. Jag är vaken. Lycka mitt i januari fast jag är dödstrött och lönen inte kommer förrän efter helgen.
Igår var vi på IKEA och kollade kök. Vi gick förbi spegelavdelningen och Malin stannade upp framför en av speglarna och sa; kom, vi kollar om vi är lika. Två släthudade tonåringar log in i spegeln, sen kom jag och helt plötsligt såg jag att jag var på väg att bli äldre! Min inre bild har fått sig ytterligare en törn. Men uppmuntrande ord från slät-hudingarna, om att rynkor är väldigt vackert, fick en sleten mor att må okej ändå.
Och här sitter man och mår fint. repeat...repeat... nanananaaaaana

Inga kommentarer: