söndag 25 januari 2009

Det hårda blogglivet

Pratade med en tjej på telefon som jag har jobbat en hel del ihop med genom åren. Duktig, rolig och lite galen. Vi har inte träffats på ett tag och vi pratade på om vad vi gör å så. Jag sa -Jag hörde att du har börjat blogga igen. Jaa, sa hon, jag och en granne har startat en blogg som heter Utsikt över livet på en ö, vi har 4000 besökare och vi har bara varit igång i en vecka. Wow tänkte jag, inte dåligt. Så sa jag att jag har också en liten blogg. Ja, jag vet , sa hon. Jag har läst den. Du är där jag var för några år sen. Pang. Hoppsan tänkte jag nu är vi bloggkonkurrenter eller vad hände? Jag kommer ihåg när hon startade sin första blogg då för en sisådär 4 år sedan. Hon är en av de mest internetovana människor jag känner och jag är fortfarande förvånad över hur hon överhuvudtaget fick igång datorn. Och när hon berättade för sin tonårsdotter att nu, nu har mamma startat en Blobb så suckade dottern och sa att mamma det heter inte blobb, det heter blogg. Blobben var skitrolig och hon gjorde ju faktiskt precis så som jag gör nu, skriver om allt möjligt. Kul saker som händer runt om ens egna lilla person utan en tanke på att varken tjäna pengar eller skapa debatt. Om jag hade det syftet skulle jag förmodligen dra igång en byggahusblobb, för det har jag rätt bra koll på nu. Men för er som vill se hur en blogg med 4000 besökare på en vecka tar sig ut så kika in på metrobloggen.se/utsiktoverlivet
Jag lär inte vara på den nivån förrän om några år...jag är ju lite sen

Inga kommentarer: