måndag 19 januari 2009

Har fastnat!

Jobbar mycket tillsammans med en härlig fotograf och vi babblar på en hel del mellan varven. Han har ett uttryck som jag alltid har tyckt om och det är när jag kräver något omöjligt och frågar honom lite tvekande om han tror att det går att fixa. Då svarar han alltid, och då menar jag alltid; Absolut. Detta lilla ord klingar fint i mina små öron. Så tänkte jag att det ska jag ta över. Låter trovärdigt och positivt. MEN jag har blivit en missbrukare! Jag säger det hela tiden. Har t o m smittat ner min omgivning. Soffan (Sofie) här på jobbet har adopterat ordet och tagit med sig smittan hem. Jag vet inte var detta kommer att sluta. Avprogrammering. Har försökt ersätta med ordet Precis istället och komma ur Absolut men vete fasen om det blev så mycket bättre.
Just nu känner jag mig annars mer som Absolut Inte för jag har lite för mycket omkring mig just nu....

Inga kommentarer: