torsdag 10 september 2009

Snälla mamma vi vill ha fullkorn

Jag gillar mitt jobb. Jag gillar grafisk form. Ibland går det lite långt.
Vi äter havregrynsgröt på morgonen. Det är ju rätt nyttigt. Förutom att jag vräker på en del socker och söt sylt. Men grunden är ju nyttig. Efter ett reportage i TV där man lyfte fram blåbärets enorma inverkan på vår hjärna så ploppar jag även i dessa små hårda blå i gröten. Basen i vår gröt är Gyllenhammars gryn. Endast därför att förpackningen är så otroligt vacker. Döttrarna har påpekat att det finns ett ännu nyttigare gryn, ett fullkornsgryn. Men mamman säger -Ledsen brudar men den förpackningen var inget vidare, en gammal tråkig påse! Vi kör vidare på Gyllenhammar. -Men, mamma...-Nopp, då får dom allt göra nåt åt förpackningen först. Så får det bli.

Inga kommentarer: