onsdag 16 september 2009

Dum idé

Vi ska ha kickoff på jobbet på fredag. Planeringen är under kontroll. Vi brukar alltid vilja skapa lite ångest hos alla före själva kickoffen. Förra kickoffen skulle alla presentera sig själva på ett kreativt sätt. Ångest. Men det blev skitkul. Nån gjorde en egen positioneringsförflyttning, en annan hade med sig prylar som knöt ihop olika händelser i hennes liv , en tredje berättade om en traumatisk upplevelse där han t o m fick stoppa tårarna under berättelsens gång. Den här gången är uppgiften att berätta något vi inte visste att xx är bra på utöver sin roll på jobbet. Och denna idiotiska idé har jag kommit på. Ångest. Jag vet inte vad jag ska berätta! Varför kom jag på det här? Husbygget har jag tjatat sönder, inget nytt under solen där. Att jag behärskar en spade med grus är ju inte heller så upphetsande. Vad kan jag mer? Jag är rätt bra på att titta på TV ... kan rätt många hundraser ... nä det här går ju inte, jag får sjukskriva mig.

Inga kommentarer: