fredag 6 april 2012

Får ta det lite försiktigt...

6 dagar efter senaste inlägget där jag skrev att jag mådde bra. Det vände snabbt. Febern steg igen och var uppe i 40.7 nån kväll senare. Efter påsingreppet körde det ihop sig. Ont som satan på kvällen och feberfrossa. Till röntgen. Då hade jag fått några shots med morfin så Joakim H som var på besök såg mig gå från ett riktigt ras till en glad prick på mindre än en halvtimme. Kul hissfärd med två glada sköterskor, en glad Joakim och en drogad sjukling på topp. Efter röntgen stod det två pannkakor med glass och sylt och väntade på mig på mitt rum. Dom är så ljuvligt snälla dessa sköterskor så man blir helt varm i hjärtat. Men nu är jag hemma på permis igen och mår fint. Ska ta det grymt lugnt den här gången. Soffan kommer att få jobba hårt. Ikväll blir det gott käk hos Jessica...

Inga kommentarer: