onsdag 18 april 2012

Sleeping "beauty"

Då har jag en liten knapp ovanför höger bröst. Inopererad idag. Ingen narkos den här gången heller. Lokalbedövning får räcka tyckte dom. -Men jag kanske kan få lite lugnande, sa jag. -Självklart sa Susanne narkossköterska. Du får så mycket du vill. -Är det nåt du inte tål, frågade hon. -Ja jordnötter är jag hyperkänslig för, sa jag men det har ni väl inga här?.. -Oj, sa Susanne då får vi byta för den här medicinen är baserad på samma ämnen. Det hade ju varit spännande och få en hiskelig allergireaktion på köpet.
Susanne sprang och bytte sen satte dom igång. -Jag ger dig en liten dos nu så får vi se om du känner nåt. Bokstäverna på en väggaffisch flöt ihop lite grann och jag kände mig nöjd. -Du kan få lite till om du vill.. Jag nickade och Susanne tryckte på sprutan både två och tre gånger. Sen somnade jag. Kommer inte ihåg nåt mer än att läkaren hade en jättecool mönstrad mössa på huvudet. Nu har jag en knapp innanför huden som förhoppningsvis ska funka länge länge. Nu slipper jag omläggningar och riskfyllda infarter som kan infekteras.
Fick kaffe och god macka sen var det tack och hej...

Inga kommentarer: