fredag 30 mars 2012

6 timmar

Kl 14-20. Då får jag vara hemma och njuta. Och jag njuter. Det är konstigt att man kan må så bra när man är så sjuk. Jag mådde väl inte så bra för 5 dagar sedan i och för sig. Ska få en liten injektion blod imorgon så jag får upp mitt blodvärde lite snabbt inför nästa veckas ingrepp som jag längtat och bävat efter. Bort med hålet i ryggen och in med en vidgning i urinledaren. Man kan ju gissa från vilket håll dom sätter in den. Hua. Men sen ser jag ut som vanligt på kroppen igen. Gott.
Har haft en ordentlig infektion sa rondläkarna. Dom väntar fortfarande på odlingar men ser nu att alla kurvor pekar åt rätt håll. Jag tål helt enkelt inte mina cellgifter sa dom. Jag blir neutropen, dvs att dom neutrofila blir extremt låga och då ökar riskerna för allt möjligt eftersom neutrofila granulocyter äter upp allt som inte kroppen mår bra av t ex svamp och bakterier. Det som är lite bra är att cellgifterna faktiskt även gör nytta vad gäller mina metastaser. Liten biologilektion.

Här äter en granulocyt (gul) upp en mjältbrandsbakterie

Inga kommentarer: