måndag 16 april 2012

Ikväll blir det prinskorv

Intensiv dag med provtagning kl 8, läkartid hos min Tobias vid 10, utskrivning (äntligen) vid 13.30, psykologmöte kl 14 och däckbyte kl 15.30. Sen åkte vi och mysfikade jag och mina töser på Viskan. Kissepaus hos Johanna innan snabbhandling på City. Så blev klockan mycket! Vilodag i morgon innan operation på onsdag.
Tobias är inte tillbaka förrän i höst. Men han tycker trots min svacka att jag verkar ok. Levern håller sig lugn säger han. Den har t o m minskat utan cellgifter, men det undrar jag om jag håller med om. Tycker buken känns svullen. Känner väl inte riktigt igen min figur längre. Pinnben med isterbuk. Nä så illa är det inte. Men magen får inte riktigt den plats som den vill ha. Blir så fort stoppmätt och stinn.
Nästa vecka blir det 100% behandling igen men denna gång med vad dom kallar en pump. Det innebär att jag får en dos på SÄS och sen åker jag hem med en liten ful svart turistväska på magen innehållande en flaska cellgift. Denna ska jag ha på magen 48 timmar i ett sträck. Effektivare säger dom. Ska dessutom lära mig att ta sprutor på mig själv. Hua tänker jag, men det är innngggentiiiing, superlätt säger syster Jane. Litet skinngrepp och så trycker du in nålen och sprutar in. Okej, jag blundar och skjuter på så får vi se hur det går. Har ju annars en liten undersköterska boende hos mig.
Nu blir det p-korv med makaronisar....

Inga kommentarer: