lördag 3 mars 2012

Helt otroligt

Så många underbara människor jag har runt mig. Hör av andra som har blivit sjuka att de har märkt att vissa vänner tar avstånd och inte vågar ta kontakt när man hör att någon blivit väldigt sjuk.
Det har inte jag märkt av överhuvudtaget. Tvärtom. Människor som jag inte har träffat på flera år ringer och undrar hur jag har det, vänner som hör av sig varje dag med samtal eller små söta sms, vänner som bjuder på mat och planerar in resor till både spa och sol. Igår träffade jag ett par som erbjuder sig att låna ut sin lägenhet i Spanien eller Stockholm och som ber för mig varje kväll sedan de fick höra att jag blivit sjuk! Andra underbara stöttar mig ekonomiskt om jag väljer utlandsvård. Och så alla dessa blommor från mina kunder på SOL som har lyst upp mitt hem. Och så mina nära och kära som alltid finns där i både vått och torrt och som är mitt allt. Jag är så otroligt glad över allt detta och det går rakt in i själen och värmer.

Idag vaknade jag av en molande välkänd värk i nedre magtrakten. Herregud det kan inte vara sant tänkte jag, 49 år och fullproppad med cellgifter, ändå funkar kroppen som den ska. Inte ofta man blir glad över den här kvinnliga åkomman men det blev jag idag.

Ikväll blir det Tomas Ledin på Rondo, ytterligare en omtänksam gest från en mycket god vän. Sist jag såg Ledin live var på Lingåsen i Vegby 1976 och han råkade röra min arm när han skulle upp på scen. Den armen tvättades inte på ett tag.

2 kommentarer:

TaMigPåOrdet sa...

Tina, det beror bara på en, att dina vänner vill dig allt av det bästa. DU!

Anonym sa...

Det är ju precis så som det står på ditt lilla shot-glas: "BECAUSE YOU´RE WORTH IT" !! Kram Marie