lördag 17 mars 2012

Fredag

Låg på rygg i en av sjukhuset välsittande vita överdelar och väntade på att dom skulle köra igång njurröntgen. Monstermaskin med armar som sköterskan manövrerade från en panel, ljud som hämtat från en Alienfilm. Sen kom läkaren. En liten söt koreansk kille i 30-årsåldern som bröt lite grann och sträckte fram handen för att presentera sig. - Sven. Ligger du bra? Sven! Jag log lite förvånat. Jodå jag låg kanonbra, kör på. Sen tog han bild på bild från alla vinklar och vrår samtidigt som han tryckte in kontrastvätska i njuren på mig. -Säg till om det spänner, sa Sven, då håller vi upp.
När han var klar vände Sven skärmen mot mig så jag fick se hur jag ser ut i skelettet och njure, urinledare och blåsa. Njuren såg ut som en liten ballong med armar men det förklarade Sven att det berodde på att han hade blåst upp den med kontrast. Stopp i ledaren är det i alla fall så nästa vecka blir det förmodligen nån form av ingrepp så jag slipper gubbapåsen på benet.
Igår var jag på restarurang med min goa vänner Jessica och Linda. När jag kom hem var det magen som såg ut som en ballong. Mätt som en boll verkligen. Gott och mysigt.

Inga kommentarer: