lördag 24 mars 2012

Inlagd igen

Lite förkyld. Lite feber. Och en eländig hosta. Det är inte bra när immunförsvaret är på 0,1. Skulle bara upp och lägga om mitt hål i ryggen men då kom doktor Lena in och tog alla prover man kan ta, urinprov, blododling, näsprov, blodprov, sänka... Dom vill ha koll och det känns tryggt. Så nu ligger jag på E71 igen. Den här gången funkar mediaterminalen perfekt. Kom ju tom åt min blogg. Igårkväll kom mina föräldrar och hälsade på. Dom pratade om att åka och köpa lite räkor på hemvägen. Som på beställning stod det helt plötsligt två glada herrar i dörröppningen, Joakim och Paul, med en stinn påse innehållandes färska räkor, havskräftor, räkcoupe och en liten flaska fin chablis. Min mor blev helt betagen och undrade om det verkligen finns så snälla människor. Och ja det gör det verkligen! Jag blir förvånad varje dag över hur underbara alla är. Ikväll blir det Parmaskinka med potatissallad och lite goda ostar inhandlat och levererat av Christer och till lunch har jag ätit Malins hemmagjorda pizza. Däremellan en liten god kanelpinne från Johanna och en Karlspaderbulle från Mona och Bertil. Så sjukhusmaten kan jag helt enkelt hoppa över. Hoppas på lite permis imorrn..

1 kommentar:

Anonym sa...

Säkert ingen tröst att många är förkylda nu...... Dock är det LYCKA att höra hur väl de tar hand om dig på onkologen ! Dubbel LYCKA med de nära och kära som finns för dig !! Härligt om skaldjuren smakade !!! Totalfokus på det positiva ! Varm lördagskram från Marie