lördag 27 december 2008

Härliga stjärnor


Åhh vilket trevligt program Stjärnorna på Slottet är. Lite udda personer och sköna klipp från deras spännande liv. Inga inövade repliker eller pålagda skratt. Janne Carlsson, Christina Schollin, Jonas Gardell (som tar alldeles för stor plats dessvärre), Staffan Scheja och min gamla idol Kjerstin Dellert. Men i senaste avsnittet hade Kjerstin fått på sig en mörk peruk och förvandlades genast till Mona Salin!! Damen måste vara över 80 och lite lätt glad i alkohol. Men det tror jag att lite äldre damer är överlag. Det är kul.
Sen flashar man över till Körslaget, där är allt som det ska vara i dagens programformat. Städer som tävlar, lite amatörer mixat med halvbra artister, publik som gapar och så den klassiska telefonröstningen för att få det hela att gå ihop. Detta med en programledare som behöver akut hjälp med stylingen. Vem har hängt på henne dessa hopplösa klänningar? Så sitter man där och hoppas att Borås inte ska göra bort sig. Det gör dom ju inte, men vad är det med den där taskiga självkänslan jag har över min stad? Magnus Carlsson gick runt i Borås och försökte få folk att sjunga. Gick ju inget vidare. Alla bara fnittrade och sa; nä jag kan inte sjunga...fniss fniss. Vi är kanske såna lite allihop.. vi kan väl ingenting i Borås, kul att vi ska vara med i TV men vi kan väl inte eller...
Vi får väl se hur det går om jag nu orkar med programformatet...

Inga kommentarer: