tisdag 23 december 2008

Jag vill ha muskler

Man är en bit över 40. Eller rättare sagt en smula nära 50. 46. Är jag. Faktiskt. Oh det är svårt att förstå. Inte för andra kanske men för mig. Hjärnan är inte i 40-årsåldern. Ibland inte ens i 30-årsåldern. Sen är det då kroppen. Någon sa, jag tror att det var Uffe (Lundell för er som inte är så insatta), att man tappar häcken när man fyller 50. Den bara försvinner. Och blir platt. Den går inte att bygga upp igen. Inte ens om man tränar gym 5 dagar i veckan eller knatar stavgång i uppförsbacke och motvind. Detta vill jag inte tro på. Inte för att min bakre del är så fantastisk men jag vill inte att den ska försvinna. Om inte annat så är den go att sitta på. Nu är det ju så att Uffe är man och jag kvinna. Olika förutsättningar probably. Jag skulle snarare tro att det är så att systemet är upplagt att vi tar från mannen och ger till kvinnan. I vilket fall så har jag bestämt mig för att koncentrera min träning på mina armar. Dom ska bli starka och utan gäddhäng. Som Madonnas. Lite lagom muskelgrupp att koncentrera sig på under julhelgen. Ska ta före och efter bilder och visa hur det gick...

Inga kommentarer: