lördag 6 december 2008

Varje julfest är sig inte lik

Då har man varit på årlig julfest igen. Måste vara min 26:e i ordningen. Väldigt lyckad fest ordnad av en festkommitté som kan det där med julfest. Noterade under kvällen att alla andra blir bara roligare och galnare. Jag går åt andra hållet och känner mig lite stel å blyg. Vad hände med mig! Jag är ju egentligen en partyprinsessa men helt plötsligt ser jag mig sitta i soffan och kolla på alla som studsar runt och buggar, dansar och släpper loss. Kollegan sa till mig att folk som sitter i soffan och diggar med huvet är torrisar. Då rörde jag även kroppen i rytm fram och tillbaka. Röjde loss. Måste skärpa till mig eller rättare sagt oskärpa till mig. Bli lite suddig och oförväntad. En ny kollega som har gett ett diskret och försynt intryck på jobbet lyfte taket i form av en helt överraskande finsk tomte med uppdrag att fräscha upp våra sura andedräkter m h a Listerin. Lysande!
Dessutom blev man utsedd till Årets Argbigga, visserligen fanns det andra som också fick mindre smickrande utmärkelser men allt sammantaget känns det som att man behöver jobba lite på sin personlighet. Nyårslöftet är spikat..

Inga kommentarer: