onsdag 3 december 2008

En blogg! Oj vad ska jag skriva

Hela dagen har jag tyckt en massa saker. Tyckt tvärtemot. Men haft rätt hela tiden! Nu kan jag skriva vad jag vill. Men då blev det svårt hmmmm.... Vad är det jag tycker och har så mycket åsikter om egentligen. Ja exempelvis att vi aldrig kommer att komma åt att alla laddar ner musik och allt möjligt och att upphovsmakarna inte får ett vitten. Vad hjälper det med lagar? Alla under 18 tar för givet att allt är gratis på webben. En oändlig debatt som kan hålla på tills vi inte längre vet vad debatten handlade om. Inte för att jag är för att man snor gratis av hårt arbetande kreativa människor utan för att jag tror att det är ett olösligt probelm om vi inte stänger ner internet. Skulle vara kul att testa en dag och se vad som händer om internet var avstängt.

Jaha sen har vi då problemen Volvo och Saab. Vad ska vi göra åt dessa tunga svenska företag som helt plötsligt "bara" är varumärken som har tappat sitt fokus och ursprung? Men den debatten kan vi fortsätta med en annan gång för nu ska jag strax bänka mig framför favortiprogrammet Efterlyst...
Hej hopp...Tina

Inga kommentarer: