onsdag 10 december 2008

Skynda dig Telia

Mina gamla päron har flyttat till nytt. Hjördis, 81, har ärvt en pytteliten mobil av sina barnbarn. Små små knappar som hon hittills inte har behövt använda för den lilla mobilen har hon bara haft till att svara i om den skulle råka ringa någon enstaka gång. I alla fall så har Telia glömt av att man behöver en fast telefon så i den nya lyan finns inget jack föränn i januari. Tills dess måste Hjördis använda mobil. Roliga samtal kan utspela sig. Hej mamma, det är jag. - Hallå, det hörs så dåligt. Nä nu hör jag dig riktigt bra. Tyst Åke jag hör inte vad hon säger! Oj tänker jag, nu hör nog även grannarna.
Mobilen har min mor haft rätt länge, då det fanns abonnemang där man fick påfyllt ett visst antal poäng som man kan ringa för. Kollade hennes pott och ja man kan ju lugnt säga att hon nog har livslång möjlighet att ringa gratis, 6386:- finns sparat.
Jag sa: vi kan ju köpa en liten hörsnäcka som du kan ha om du hör dåligt för det brukar höras lite bättre med en sån. - Nä jag hör inte dåligt, jag behöver ingen hörsnäcka! - Jag menade till mobilen mamma. - Jag tar den som jag har till min radio, det blir säkert bra svarade hon.
Det blir det säkert...

Inga kommentarer: