torsdag 4 december 2008

Lurigt det där med ålder

Har varit och plåtat i några dagar med en kund. Blir lite stunder över när man väntar på make å hår som ska fixas. Man sitter och snackar lite..om allt möjligt. Ålder bland annat. Kunden berättade att han är född 1958 och att han fyllde 50 i mars FÖRRA året! Men är det inte 2008 nu sa jag? Jo, sa kunden. Men då fyllde du väl 50 i år, sa jag? Nej, det var förra året, sa han. Hmmm, hur gick det till? Det började snurra i mitt huvud, man ville ju inte vara påstålig för han är ju trots allt kund, tänkte jag. Eller har jag räknat fel själv? Jag kanske i själva verket är ett år äldre än vad jag har trott. Jo, sa kunden, vi hade ju millennieskiftet och då var det ju 00 så då blir det ett år extra. Okej, tänkte jag det är bäst att jag berättar för min syster, som är född -57 att hon i själva verket är 52. Att hon fyllde 50 redan 2006! Vi firade henne ett år för sent! Men jag tänkte att, nej jag låter kunden tänka över det här lite och återkomma. Det gjorde han. Han hade kollat upp med sin fru och det är uppenbarligen en kvinna man kan lita på för enligt henne så är världsordningen återställd och alla vi vann tillbaka ett år av våra liv.

2 kommentarer:

TaMigPåOrdet sa...

Så bra, vilka dolda talanger du har, du skriver ju som en fullfjädrad kåsör!

Anna sa...

Håller med Hélene! Du kan vara min ersättare när jag får bebis OCH min AD i rimverkstaden.