måndag 12 juli 2010

Inbrott?

Sommar och otroligt varmt och gott. Direkt när jag går upp så öppnar jag upp varenda dörr jag har. Skapa lite tvärdrag. Frukost sen ut. Håller ju på i min trädgård. Spenderar 4-siffriga summor på plantor och jord. Är och petar i vartenda hörn i trädgården. Ingen direkt plan eller ordning. Idag stack jag till Brändmarks och köpte en klängros som ska få en solig plats på min ena gavel. Sitter på huk i söderläge och krafsar i makadamen med handsklädda händer. Hopplöst. Fokuserad. Svettades en del och skulle in och dricka vatten. Då såg jag helt plötsligt jordiga fotspår inne! Nä men vad i helvete.. nån har varit inne och spanat under tiden som jag låg och krafsade småsten. Spåren kom från altanen och ledde rakt in till min dator där två kameror och en iPhone låg fullt synliga. Jag blev störd och sprang runt och kollade i tvättstuga och sovrum och andra upptänkliga gömställen. Ingen. Gömde väska och datorer och nycklar, stängde dörrar och låste lite här och där. Följde spåren ut på altanen och insåg att dom var mina egna. Jag virrade ut i morse och tog kort på huset och klampade sen rakt in till datorn och laddade upp bilderna. Sen iväg till nästa projekt, rosor, och glömde bort min tur ut till bästa fotoplatsen i jordhögen. Nu får jag försöka komma ihåg var jag har gömt nycklar och allt.. Tänk om jag hittat en inkräktare! Öga mot öga, jag i bikini och tomhänt. Vad skulle jag gjort? Skällt ut honom och hött med fingret? Tänkte inte på det.