måndag 20 juli 2009

Jag är en luggperson

Har försökt spara ut min lugg. Har ju haft samma frisyr i ca 40 år. Tyckte väl att det var på tiden att jag gjorde en liten förändring. Om än en långsam sådan. Mitt hår är inte snabbt. Det växer noggrant eller man skulle kunna säga att det växer extremt sakta. Och efter min 6-årskris med frissan Gun så tänker jag över eventuella ingrepp i min frisyr väldigt noga. Så för ett år sedan började jag spara ut min gamla lugg. Men det blev inte bra. Håret visste inte vilken väg det skulle ta. Det la sig åt alla möjliga håll och mest framåt. Irriterande. Såg dessutom äldre ut tyckte jag. Min bekymmersrynka vid vänstra ögonbrynet syntes mer än nödvändigt.
Första dan på semestern åkte så saxen fram. Klipp klipp bort med ett års noggran hårväxt. Ångrar mig inte.
Dessutom blev jag mindre lik Malena Ernman men det ämnet återkommer jag till..

Inga kommentarer: