söndag 9 augusti 2009

Goda grannar #2

Grillkvällen är avklarad. Den blev lång. Och väldigt rolig. Jag tar tillbaka alla mina onda aningar. Kent och Inger kom med nyplockade hallon och 4 flaskor vin som alla hade sin historia. Dom har varit på Frankrikes "alla" vingårdar och åker varje år iväg med bilen och goda vänner på små intressanta vinresor. Så det blev en hel del vinsnack och nästa gång deras vinklubb har möte så ska jag hänga med. Vinklubben 3 kronor. God mat och gott vin.
Hittade dessutom en flaska Calvados som jag inte visste om att jag hade. Fick truga Inger en stund, hon var inte så förtjust i Calva sa hon, men den som fyllde på sitt glas alldeles själv efter en stund det var Inger.
Dagen efter kände jag mig så otroligt tråkig som hade skrivit mitt gnälliga inlägg. Tänkte att hoppas vid min gud att dom aldrig får reda på att jag har en blogg.

Inga kommentarer: