tisdag 31 mars 2009

Golvstrul

Jag har längtat efter mitt nya golv. Mitt cementgolv som ska blänka i vårsolen. I torsdags vällde cementen in i huset och i fredags skulle dom komma och putsa. Dom kom inte. Jag ringde och sa lite vänligt att nu får ni se till att göra det på måndag. Dom kom inte. Då blev Tina störd. Ringde och skulle skälla. - Var är ni, sa jag. Min bror dog i går, sa han. Men sa jag ... och bet mig i tungan. Tänkte sagt att nu får ni fasen se till och få ändan ur vagnen och komma hit för målarna står och stampar. Vände på en femöring och sa oj då. Förlåt. Han sa att vi kommer imorgon och gör klart ditt golv. Ok, vad bra. Dom kom. MEN hela mitt blanka golv är matt, fläckigt och repigt. Jag blev ledsen. Ringde och sa det. Men det klart att du inte ska vara ledsen, vi ska fixa detta. Du ska bli jättenöjd vi kommer tillbaka. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: