fredag 3 april 2009

Skruvdragarens utmaning (kanske framförallt min)



Har beställt kök. Från Ikea. Helt suveränt. Fixade lite i en dator en torsdag på Ikea. Fick hjälp med proffs som flyttade runt lite så jag t ex slapp snubbla över diskmaskinen när jag plockade in ren disk. Sen fick man en kod så man kunde åka hem och pula med luckor och så. 3D ritning så man fick lite riktig koll. Tryckte på knappen sen var ordern skickad. 2 dagar senare ringde det en trevlig dam som hade kikat igenom min order och som såg att det fattades lite grejer, hon frågade om det var ok om hon la till det. Japp, givet. Så gick det en tid till sen kom orderbekräftelse med tydlig betalningsprocedur. I måndags ringde damen igen och sa att om det var ok så kunde dom leverera mitt kök på torsdag mellan 3 och 7. I går då alltså ringer en liten smålänning och säger att han kommer om en timma. Upp till huset och på pricken utsatt tid rullar två stora DHL-lastbilar in med 4 glada smålänningar. Och så började dom bära ... och bära ... och bära. Herre min gud vad lådor. Smålänningarna kikade runt lite och tyckte att jag hade fått till huset riktigt fiiint. Sen bar dom lite till, önskade mig lycka till och åkte vidare mot Tranemo för nästa leverans.
Jag behövde nog det där lycka till känner jag nu. Syrran kommer och hjälper mig imorgon tack och lov. Skruvdragaren är laddad.

Inga kommentarer: