tisdag 25 september 2012

Jag troooor kanske ...

... att mitt hår stannar kvar på knoppen nu. Förmodligen bara för att jag var och köpte två nya Resterödmössor idag. Jag har kunnat dra av stora tussar flera gånger om dagen nu i ca 2 månader. Att det finns nåt kvar är en gåta. Den sista tiden har jag haft mysse på huvudet. Ser så sjuk ut på nåt sätt när inte frisyren finns.
Igår var en svarta gropen dag igen. Satt nån på bröstet redan när jag vaknade på morgonen. En tung f-n. Tårar tårar tårar. Dom slutade inte att rulla. Malin kom hem och höll om mig. Sen kom kompis Gulli och klippte/trimmade gräsmattan. Och så syster och svåger framåt kvällningen. Mona sov över. Hon somnade gott i fåtöljen en stund innan vi släckte och gick och lade oss. Även om vi inte sågs så mycket så var det skönt att höra ljud från en annan människa i huset. Hon var borta när jag vaknade men hade tagit in tidningen och skrivit en liten fin lapp. Så då försvinner maran från bröstkorgen efter hand. Malin fick nog ta värsta smällen. Inte kul att ha en mamma som bara gråter.
Idag har varit en hundra gånger bättre dag. Tittar ut på min fixade trädgård och vet inte hur jag ska kunna tacka alla supersnälla vänner som hjälper mig med saker som jag förr fixade med vänster hand.
Tack snälla ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur kan man hjälpa dig?
Du kanske bara vill ha lite sällskap på dagen eller att man bara kommer och hålla om dig och försöka trösta dig. Jag är i stan varje dag och kan sticka från jobbet utan problem, ring bara.
Kram
Marie J