måndag 1 oktober 2012

Dagarna går

Höst. Löven ramlar utan att bjuda på färgprakt. Allt är bara gult och brunt. Vart tog alla höstfärger vägen? Grannen ska ha ner en häck mellan våra tomter innan det blir för sent. Han gräver och gräver. Stor sten kom i hans väg och en morgon vaknade jag av en tandläkarborr i örat. Halv 9 satte han borret i stenen och började. Han höll på hela dan och borret bet sig ner säkert 5 cm. Han gav upp. Idag ska det komma nån och hjälpa honom. Är ändå lite halvt orolig för i somras hade han hjärtsvikt och häckdiket är inte färdiggrävt än.
Jag själv håller näsan över linjen. Förra veckan var lite svår och tung. Jobbigt när en hel dag kan gå åt till bara gråt. Har blivit övertalad av min kurator att peta i mig i alla fall ett halvt piller mot oro/ångest. Och det är klart att om alternativet är att sitta och gråta så är det kanske bättre att faktiskt ta ett litet piller. Så jag gjorde det och jag blev varken dreglig eller avtrubbad och tårarna tog slut.
Finns andra fina piller i tillvaron som man mår bra av på riktigt. Svågern kom och hämtade mig en lunch och bjöd på en rejäl åktur i min favoritbil ...




2 kommentarer:

marie sa...

Ser inte ut som om Bertil tycker att det är så tråkigt, han heller! Håller med dig, var är alla fina höstfärgerna? Har det regnat för mycket, eller??? Kram från Marie i Vänersborg

ulleengman sa...

Åh shit vilken bil! Ser riktigt kul ut!
Kramis Ulle