torsdag 20 september 2012

Bloggsemester

Har varit lite mycket det sista så jag har helt enkelt inte orkat skriva.
För två veckor sedan var syster, jag och mina töser i Köpenhamn och hade det mysigt. Småshoppade, var på Louisianna, åt gott. På vägen hem kom febern. Stoppljus. Stannade i bilen under däck på väg över till Helsingborg. Malinsmulan fyllde 20 på söndagen så stort kalas som jag inte hjäpte till så där fantastiskt mycket med. Johanna och Mona fixade.
I helgen var Mona och jag högst upp i Sverige. Kiruna. På lördagsmorgonen åkte vi sakta ut mot Nikkaloukta och en efterlängtad helikopterfärd, min första någonsin. Satt och fikade med lille Mattias som hade hand om markservicen medans piloten kämpade sig från Abisko ner till oss. Det blåste. Sen kom då coole piloten som hette Marcus. Såg precis ut som en pilot ska se ut. Mörk, skäggstubb och pilotglasögon och en mörk trevlig röst. Vi lyfte och svepte mellan bergen. Fru Kebne fick vi inte flyga över p g a vinden. -Där ligger tjjibbetjocke och där har du .... Kommer inte ihåg ett namn förutom Lappporten.
Sen hade vi fortsatt mysigt i trädhotellet i Luleå innan färden gick hemåt. Febern kom först på tisdagen den här gången. Nu är jag salta på benen igen.
Nu får det vara lungt med resor för ett tag.
I övrigt är väl mitt tillstånd ok. Är lite deppig från och till. Märker hur min kropp inte orkar så som jag är van vid. Maten smakar gift och jag försöker sålla ut det jag tycker smakar som förr. Blir mycket frukt, bär, mjölk och sånt. Idag kommer mor min med lite mat. Köttbullar och potatismos tror jag det blir. Hon e snäll hon ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kämpa på Tina, flitig bloggläsare här. Du är en inspiration! Kramar / Caroline Björklund

Looovgren sa...

Toppen Carro. Hoppas du har det fint på Kreta?
Kram på dig/Tina

Anonym sa...

Det är underbart här, åker till Egypten snart och jobbar där i vinter. Ska bli roligt att vara i Bamseklubben. Kämpa vidare! Kram / Caroline