onsdag 4 juli 2012

Sista chansen

Har idag träffat min nya läkare Lena. Kompetent, rak och trevlig. Inga trevliga besked däremot. Ska ju få ett nytt cellgift och köra på med det i 4 omgångar och sedan ny röntgen i slutet av augusti. Har det inte gett någon effekt så finns inget mer att göra. :( Hoppas innerligt att det funkar.
Transplantation är inget för mig. Får man en ny lever så måste immunförsvaret pressas ner så inte kroppen stöter bort det nya organet. Då kan eventuell cancer blossa upp istället eftersom immunförsvaret är satt ur spel.
Jag har dessutom skyhöga värden vad gäller levern. Dessa har gått ner något lite men inte tillräckligt. Tur att min syster var med, hon är ett starkt stöd. Ledsen blev jag så klart. Gott å ha hennes axel att luta sig mot. 4 öron hör dessutom mer än 2. Jag är ju lite virrig nuförtiden så det kan vara bra att ha lite back up.
Ja det är bara att ta nya tag och försöka glömma skiten igen.
Staket blir däremot toppenfint. Bild kommer när allt är klart.

Inga kommentarer: