söndag 29 januari 2012

Planering? Not.

Konstig känsla att inte kunna planera in olika saker. Som resor t ex. Vet ju inte hur jag mår om en månad. Vill väldigt gärna åka till Palma och njuta av vårsolen i april. Får lära mig att fånga dagen och vara mer ad hook.
Igår var en sån dag. Gulli, Johanna, Malin och jag åkte till Alingsås och shoppade loss. Släppte av Johanna på jobbet 4 min innan hon började och drog vidare rakt ut i skogen till Ljung. Där ligger en fantastisk liten inredningsbutik som fick oss att öppna plånboken igen. Jag hade visserligen glömt hela min förmögenhet hemma men Malin lånade gärna ut.
Sen blev det vällagad oxfilé och gorgonzolasås på Brattelid med Crister som kock. En toppendag. Min viktkurva har vänt åt rätt håll efter tre dagar med fantastisk mat.
Torsdagen bjöds jag på lunch på Sjömagasinet av två trevliga herrar, Joakim och Paul. Bergtunga med pepparrot och knaperstekt sidfläsk samt en inte gratis Sancerre.
Fredagen köpte jag lax och fick igång Crister igen framför spisen, dessert en ljuvlig äpplekaka a la Gulli.
Imorgon blir det perukutprovning ut i fall att mitt hår skulle tröttna. Det är lite kul att se tanterna på sjukhuset som sitter med sina peruker på sniskan. Inte så noga när man är sjuk faktiskt. Dom är söta ändå...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det låter härligt att du njuter och "tar för dig" !!! Carpe Diem låter lite ut-tjatat men det är det vi ALLA skall göra HELA tiden.
INGEN vet vad som händer i morgon !!!

Har du någon "önskefärg" på hår OM ditt tröttnar ? Vill du ha samma färg eller välja någon annan så att du inte mer blir förväxlad med Malena Ernman ;-).

JÄTTEVARM kram till dig Tina och tummarna hålls hela tiden !! Marie

Looovgren sa...

Perukprovning var ingen höjdare. Antingen är dom kortklippta i tantfrisyr eller så blir det hockeyfrilla i lite olika längder! Får hålla hårt i mitt eget.

Anonym sa...

Hej Tina ! Förstår att det INTE var lyckligaste stunden i ditt liv igår.... Vi får såklart önska att du får behålla ditt eget!!
Annars får du väl bara ta en av dem som de hade i sitt "sortiment" och skaffa dig en fräck keps/mössa/hatt/scarf.
Kan man f ö inte gå till en frisör och få hjälp där ??
Då får man säkert betala själv men ibland kan det vara värt en extra slant för att man skall känna sig bekväm själv !!!
Annars har vi ju här i Göteborg affären Buttericks (skämtartiklar).
Där finns säkert både Pippi Långstump och Marylin Monroe....

Hursomhelst så är det så att:" Det blir inte roligare än vad man gör
det"...... Om det nu kan vara till någon tröst från en som har svart bälte i kaoskompetens !!!!(i alla fall brunt bälte...)

Ha det så gott du kan Tina !
VARMA VARMA onsdagskramar Marie