söndag 6 februari 2011

Igår var jag i Milano ...

... fast Milanot låg på baksidan av Simonsland. Blev inbjuden till en visning. 2:orna på Textilhögskolan körde HumbalaBumbala Project, en visning utvöver det vanliga. Vi gick in genom lastbryggan, prickades noggrant av på en lista och väntade en stund tillsammans med ett fantastiskt coolt gäng. Ingen Ginaklädsel här inte. Kl 20 stängdes porten och vi gick i samlad tropp upp till råa mörka lokaler. Leddes in i ett jätterum. Mitt i rummet var ett fyrkantig lakanstält uppspänt. Vi leddes in i rummet och satte oss på anvisade platser. Fortfarande kolmörkt. Suggestiv musik drog igång och tältväggarna rycktes ner. Runt oss stod ett 30-tal modeller som började gå sin omvända catwalk. Detta var inte Borås. Eller? Sen kom en tjej på sparkcykel med en jättetårta i marsipan och så bjöds det på lite kort mingel.
Jag sa till Malin när vi gick därifrån, -När jag var liten så fick vi nöja oss med Ellos Expos modevisning och Tore Skogman. Tiderna förändras tack och lov.
Sen gick vi till Färgeriet. Malin tog en grön drink och så åt vi lite gott. Hon försvann sen vidare i natten och dök inte upp hemma förrän idag. Visar sig lite då och då i trosor, linne och trassligt hår. -Alive and kicking, sa jag och Johanna och tittade på varandra sist hon hasade förbi. -Va? sa Malin.





Grön drink

1 kommentar:

Malin sa...

Uppdatering tack!