måndag 21 februari 2011

Liten blir stor

Min lilla honeybunny har kikat på en lägenhet. En liten etta på Norrmalm. Fräsch och billig. Hon ska bara få ok från hyresvärden sen flyger hon ur boet. Ojojoj. Hur hände det här? Floff så blev hon vuxen. För ett halvår sedan skulle hon bo hemma för alltid. Satt på altanen och mös och sa –Mamma jag kommer aldrig att flytta hemifrån. Hoppsan tänkte jag, det tror jag nog att du ska och tänkte på alla våra små konflikter som bara verkade komma tätare och tätare. Men så när dagen D nu helt plötsligt kom så känns det inte lika givet längre. Jag kommer att sakna hennes små hårda hälar som sjunger i betonggolvet när hon går omkring här hemma. Sakna att hon alltid drar till min sovrumsdörr och säger hej då godnatt (hon lägger sig alltid sist). Tack och lov flyttar hon inte speciellt långt bort...

Inga kommentarer: