lördag 11 april 2009

Malmö är danskt

Jag och Christer har varit på butiksturné i södra delen av vårt rike. Vi for ner till Malmö och passade bl a på att kika in på Malmös nya högskola. Vilken vacker byggnad! Utanpå eller liksom strax bakom fasaden rullar klokskapens ord mot en mysko grön yta. Byggnaden ligger givetvis nära havet. Och Köpenhamn. På översta planet (plan 6) ramlade man nästan rakt i armarna på danskarna. Fönster stora som ladugårdsväggar vette ut mot vattnet. Om jag hade varit sugen på att bli lärare eller ITnörd hade jag kunnat tänka mig att sätta mig där några år och om inte annat njuta av utsikten. I övrigt tror jag att Malmö har återgått till danskarna utan att någon har berättat. Vartenda hörn och varenda butik var fylld med gröttalande människor och t o m Rea-skyltarna var utbytta mot Tilbud.
Det er godt...

Inga kommentarer: