måndag 20 augusti 2012

Årliga kräftskivan

Vi hade så kul i lördags. Härlig släkt man har. Knytis så det var inte ens jobbigt innan med mat och sånt. Syrran och svåger hade fixat lagtävlingar. Åldrarna spretar från 20 upp till 85 så det är lite trixigt att sätta samman lag så att alla blir nöjda. Killaget bestående av min gamle far, svåger Bertil, syskonsönerna Karl och Johan vann. Redan före första deltävlingen ropade pappa till sina barnbarn -Öhh Karl och Johan! Vi har redan vunnit. Självförtroendet stod på topp med andra ord. Nu fick han ju rätt dessutom.
Sen blev det mycket kräftor, snaps och pajer. Magen stod som en trumma på oss alla. Halv tolv ville mor åka hem så jag körde dom över kullen och kollade så dom kom in ordentligt. Sen körde resten av oss efterfest med slow music och ljumna öl.

Formel 1 race mellan Ita, Christoffer och pappa

Mamma kiknar av skratt när pappa har fått på sig hatten

Pippo, lite impopulär efter två rymningar under kvällen

Och jag som ser helt galen ut

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tina!
Du ser så glad och härlig ut (på kräftskivebilden). Jag följer dig här - med sorg och glädje. Slår dig en signal någon dag.

Kram fr copy-Annika

Anna sa...

Hej Tina

Plötsligt en dag så tänkte jag på dig och så kom jag på att du hade en blogg. Så jag började läsa och nu tänker jag ännu mer på dig. Jag vill skicka mina varmaste tankar och kramar till dig. Du är stark och fin. Kramar från Anna fd.
Sjöberg