söndag 27 maj 2012

Kul Mors Dag? Nä.

Vilket ljuvligt väder. Har varit lite dålig på att blogga det sista. Trädgården upptar mycket tid. Studsar ut och in på Säs dessutom. Har varit inne idag t ex. Grymt ont i sidan inatt. Trodde det var levern som började tröttna så jag ringde och kollade med mitt andra hem och då blev det akuten igen. Fick för första gången träffa en vettig och kunnig läkare på akuten. Sjuksköterskan sa sen att han är inhyrd och har en fantastisk lön men att han var värd den. Upp på E71 och sen röntgen igen. Skulle egentligen gjort den på onsdag men fick dricka 2 l kontrastvätska och fick den gjord idag istället. Ska träffa läkare imorrn men vet redan nu att det inte hänt så mycket, varken bra eller dåligt. Status Quo med andra ord. Kanske inte så konstigt med alla mina hackiga behandlingar. Kul Mors Dag. Not.
Hoppas att den här veckan får vara andningshålet. Inget mer strul tack.
I fredags blev det en sittning på Vinci med två snygga pärlor. Kändes nästan som att jag var frisk. Mysigt. Och igår fick jag torskrygg i Lerum. Vällagad av Sofies Jocke. Lagom med mat för min tubmage.
Nu ska jag hinka i mig "lite" laxermedel så tarmarna tar fart. Kan nämligen vara därför som jag har ont....

Inga kommentarer: