lördag 18 september 2010

Moster Marianne

Jag har en gammal moster. Moster Marianne. Hon är singel och har så alltid varit. Lite speciell men jag tycker hon är tuff. Fixat allt ensam genom alla år. Sjunger i Äspereds kyrkokör och har jobbat som sjuksköterska innan hon gick i pension för typ 14 år sedan. När jag var mindre var det inte alltid lika populärt när Marianne dök upp. Antingen skulle man stå still på ett köksbord och prova små kjolar eller klänningar som hon hade sytt. Inget fel på kläderna men hon var så otroligt noggrann och mina små 6-årsben ville helt enkelt inte stå där blick stilla på köksbordet medans hon nålade upp och provade in. Andra gånger skulle man genomlida super8-filmer från hennes bussresor i Österrike..blommor...blommor...herregud vad blommor. Därför blev jag lite orolig över mig själv idag när jag var ute i min trädgård och fotade...ja blommor. Och dessutom kommer jag att lägga upp dom här på bloggen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilka fina bilder..