måndag 13 september 2010

Grattis igen min lilla tös

Kl 06.30 satte vi oss i bilen och styrde mot Halmstad. Dubbellektion och uppkörning. Teorin avklarad i fredags så denna dag ville Malin klara av nästa etapp på väg mot friheten i att ha ett eget körkort. Hon var cool och inte det minsta pirrig. Jag spankulerade runt i den urbota tråkiga staden i 3 timmar. Såg laxar hoppa i Nissan, shoppade leggings och plommon och läste några kapitel i en bok på biblioteket. Sen plingade det till i mobilen och allt var klart. Grattis smulan. Just nu är hon ute och kör sin första runda tillsammans med bästa kompisen Elin. Tittade efter henne när hon lugnt rullade ut från gårdsplanen och kom svagt ihåg känslan att sitta helt ensam i bilen. Fick ta mor och fars bil in till mitt jobb i kassan på B&W. När jag hade slutat och var på hemväg mötte jag svågern Bertil i Gånghester. Utskickad av min mor att kolla så jag inte hade kört i diket. Det hade jag ju inte så klart. Inte då.
Halmstad, Nissans utlopp

Inga kommentarer: