onsdag 14 november 2012

Tack tusen tack

Går i ett blommande växthus känns det som. Blommor överallt. Luktar gott. Varenda vas jag har får jobba. En fördel med att fylla år i den gråaste av alla månader, blommorna gör att man studsar till av ljuvlig färgprakt.
Tack alla ni om grattat mig. 50 år. Faktiskt glad över att ha fått fylla 50. Det trodde jag inte i våras.
Idag har jag bytt urinledare igen. Litet ingrepp men stort för mig. Blev inropad först i det överfulla väntrummet. Hade så ont för man får inte ta sina mediciner innan operation. Väl inne och ombytt till landstingets outfit så fick jag lov att ta min spruta och lägga mig i sängen och vänta på min tur. Man ligger som på rad. Först i ledet igen. Rullades in till operationssalen och sen kommer jag inte ihåg så väldigt mycket mer av dagen. På uppvak har jag ett litet diffust minne av läkaren som sa att du borde haft väldigt ont för det var mycket grus runt urinledaren. Sen knoppade jag in igen. Väcktes av en sköterska som undrade om jag ville ha lite fika. -Ja vad gott, tack sa jag. Sällan beskt kaffe och skogaholmslimpa smakar så gott som då.
Nu är det gjort för den här gången. Just nu mår jag inte så väldigt bra. Ont trots spruta. Det tar på den lilla kroppen att både fylla 50 och operera sig under samma vecka. Gott att ha sin syster här i kväll om något skulle gå snett...

3 kommentarer:

marie sa...

Miljoner grattiskramar och jag kan riktigt tänka mig så fint det måste vara i ditt fantastiska hus med alla blommor!!

ulleengman sa...

Stor kram & grattis bästa Tina! Tyvärr lite i efterskott... :)

Johanna sa...

Idag saknar jag dig så fruktansvärt mycket. Jag önskar du var här. Du borde ha varit det. Det är så mycket jag hade velat visa dig. Så mycket jag hade velat berätta. Du fattas mig mamma. Varje dag.