torsdag 7 juli 2011

Lika som bär 2

Malin och jag satt på Leva Café vid Sandwalls Plats och åt lunch. Fram kommer en lite lätt påstruken äldre herre och säger - Sjung nu då! till mig. -Vad menar du? Ska jag sjunga för dig? - Ja för du är väl hon du vet, sa han. Hon Ernberg eller vad hon heter. -Nej jag är inte Malena Ernman och jag kan inte sjunga opera suckade jag. Jag vill inte heller vara lik henne för jag tycker hon ser ut som en transa. Sen stod han där och babblade och öste "komplimanger" över mig. Blinkade mot Malin och sa att hennes mamma nog hade varit med om en hel del. Det kunde han se minsann. Åldern tippade han till 57 58 eftersom Malin såg ut att vara i alla fall 16. Vet inte riktigt hur han räknade ut sannolikheten där men han noterade att det nog var dags för honom att dra hem til Fristad igen och öppna sin nyköpta flaska.

Inga kommentarer: