söndag 28 november 2010

Dags för julklappsidéer

Vi ska inte köpa speciellt många klappar i år. Bara det är en klapp i sig. Förra året fick jag en julklapp från Malin som jag, när jag öppnat den, satt å drog i lite likt Tommy och Annikas mamma när hon fick en hemmagjord grytlapp som var sned och vind samtidigt som hon säger –Den...var..fiin. Jag fick ett par arbetshandskar i storlek 11. Stora som.. ja bara den. –Mamma det är dom absolut bästa man kan köpa. –Kan man kanske byta till en lite mindre storlek? frågade jag. Hmmm, sa Malin. Det går nog inte för jag fick dom i julklapp i klassen. Okej tänkte jag jag kan säkert ha dom till nåt bra nån gång. Och det har jag. Dom tål värme och varje gång jag eldar i min lilla kamin fyller dom sitt syfte. Grymma vantar helt enkelt. Väl använda.

Inga kommentarer: