lördag 7 februari 2009

Avsky, avgrund och avund



Allmänt känt är att om du råkar sätta din tå på en A-brunn så drabbar dig världens olyckor av de allra hemskaste slag.
Min tur till Alingsås för någon helg sedan fick mig att dra lite på munnen. Gulli, min barndomskompis, var med i den lilla staden. Efter den givna koppen kaffe på ett av stadens tusentals fik skulle vi ila till bilen som hade stått på en 30-minutersparkering i över en timma. Gulli var några steg före och rätt som det var gör hon ett sidosprång. Missade A-brunnen med en invand gracil rörelse. Jag sa, hoppsan du har koll på läget. Givet, sa Gulli, en A-brunn vill man inte trampa på..
Christer, på jobbet, har lärt sig på senare år att undvika A-brunnsdöden. Vet inte hur han har lyckats överleva före jag talade om för honom att det är lika med döden att trampa på dessa brunnar. Nu gör han fina luftsteg över A-brunnar utan att blinka...

Inga kommentarer: