fredag 17 december 2010

Två vardagshjältar på Grändgatan

Snö snö snö. Skotta skotta skotta. Igår var jag ute första gången kl 7.15. Andra vändan blev på lunchen. Så kommer man hem efter en dag på mitt 10-timmarspass på jobbet och förväntar sig ytterligare en vända på gårdsplanen med den svarta Fiskarsskyffeln. Men då har grannen Kent fixat parketten! Tack Kent. In och käkar lite, tittar ut och ser plogen komma första vändan. Tuggar klart. Så kommer han andra vändan och lägger ett stenhårt fartgupp lite prydligt framför min breda uppfart. Lägger mig i soffan och laddar för Fiskars igen. Grannen Erik drar igång sin snöslunga hör jag... Jag tänker att jag väntar lite tills tvåtakts-röken har lagt sig innan jag tar itu med fartguppet. Så masar jag mig upp och öppnar dörren och ser huvudet på Erik bakom min bil, i full färd med att skava bort mitt gupp.Jag går ut och gör tummen upp. – Ja, den var ju ändå igång säger han. Tack tack mina snälla grannar.

Inga kommentarer: