lördag 16 oktober 2010

Gärdhem

Då har vi varit på Gärdhem och shoppat igen. Blev bara lite förbannad på en kärring som pressade sig före. Hornen växer ut när folk inte verkar märka att man finns till. Då viker man inte en tum fast man kanske egentligen inte var särskilt sugen på just det lilla glaset. Sa till slut till att –Nu var det faktiskt så att vi stod här före dig och kikade. Kärringen svarar, samtidigt som hon pressar sin korg ytterligare farligt nära glashyllan, –Jag tror nog att vi får plats båda två. Och då menar hon inte ett skvatt vad hon säger.
Jag ger mig och skaver mig bortåt en annan hylla. Kommersen är hög och kyrkan får in fina slantar. Själv bidrog jag med 65:- för en tallrik och 6 st grymt vackra matknivar i silver.




Malin shoppade silverbestick 152 kr

Inga kommentarer: