lördag 20 juni 2009

Gammal kärlek

Var hos mor och far idag. Dom firade sin 53-åriga bröllopsdag häromdagen. Denna dag har alltid varit väldigt viktig för min mor och far men mitt stressliv tillät inte att jag tog mig dit för att fira. Tog igen detta idag då. De var båda på ett ovanligt gott humör. Det har ju varit lite si och så med detta den sista tiden. Inte mycket som har varit bra. Nya bilen är lite svår med backen, varmt i nya lägenheten, Dalsjöfors överhuvudtaget är väl inget vidare längre.. ja inte mycket har varit på topp och båda två har ju gnagt på varandra kan man säga.
Så firas då bröllopsdagen och min gamle far knatar i väg till Dalsjöfors handelsträdgård och köper tre rosa rosor till min mor. Det som gjorde att jag fick en varm känsla i magen var det söta kortet som han köpte till den lilla buketten ...

Inga kommentarer: