måndag 18 maj 2009

Produktutveckling

Jag är en kvinna med ganska ordentliga armmuskler. Jag är också en kvinna som ofta är på City och handlar mat. Kör min kundvagn med återvinningsbara kassar som jag ställer upp lite fint i kundvagnen. Sen kör jag varvet runt i ett rasande tempo för jag tycker verkligen att det är öken att handla. Kassarna sväller och bågnar. Kör i min scanner i fästet och tar mig snabbt igenom utsläppet. Sen kommer fasen när mina stackars armmuskler ska visa vad dom går för. Kassarna ska ur vagnen och i bilen. Lyfta ur dessa blytunga kassar över kanten på en rullande kundvagn. Utmaning. Nu är jag som sagt en ganska, både lång och stark kvinna så jag klarar mig men jag tänker på dessa små kvinnor som är lite klenare än vad jag är och som oftast har på sin lott att handla. Varför uppfinner man inte en kundvagn med fällbar front som gör att man bara kan sjuva in kassarna i bagaget och köra hem?
Ska rita på en sån...

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är verkligen en sån som inte klarar kundvagnar sist fick jag hjälp av en tjej att få varorna från vagnen till kassan och sen ska det i vagnen och sen i bilen. Jag såg när jag gick ut att det fanns vagnar som man har när man köper jord eller liknande en sådan tar jag nästa gång. Jag hoppas du kommer på något bra sist sa personalen till mig att framsidan på vagnen är lägre jaha men man går ju längst bak på vagnen och lägger således varorna där. Tack för du har fört fram detta i ljuset.

Kicki Molin